Press "Enter" to skip to content

Portaro Pampas 260, varianta portugheză îmbunătățită a lui ARO 240

Începutul anilor ’80 a marcat un moment interesant pentru industria auto europeană, inclusiv pentru colaborarea dintre România și Portugalia. Într-un episod al emisiunii „Wheels” difuzat de televiziunea londoneză Thames TV, britanicii au avut ocazia să testeze un vehicul Portaro Pampas 260, un model cu rădăcini adânci în ingineria românească.

Portaro Pampas 260, deși necunoscut pentru mulți, își trage originile din kiturile de asamblare trimise de la fabrica ARO din Câmpulung Muscel, România. Portughezii de la Portaro au preluat aceste kituri și le-au adaptat conform standardelor lor, realizând o mașină care, la prima vedere, ar putea fi confundată cu un ARO. Cu toate acestea, au fost făcute modificări semnificative, mai ales în ceea ce privește motorizarea și transmisiile.

Unul dintre cele mai notabile aspecte ale modelului Portaro Pampas 260 prezentat în episodul „Wheels” este motorizarea. În locul motoarelor și transmisiilor românești, Portaro a optat pentru soluții japoneze de la Daihatsu. Această alegere nu doar că a adus un plus de fiabilitate, dar a și îmbunătățit considerabil rafinamentul și confortul vehiculului. Pe lângă aceasta, portughezii au integrat și servodirecție, o caracteristică care lipsea modelelor românești de la acea vreme, dar care contribuia semnificativ la ușurința în manevrare.

Începutul anilor ’80 a marcat un moment interesant pentru industria auto europeană, inclusiv pentru colaborarea dintre România și Portugalia. Într-un episod al emisiunii „Wheels” difuzat de televiziunea londoneză Thames TV, britanicii au avut ocazia să testeze un vehicul Portaro Pampas 260, un model cu rădăcini adânci în ingineria românească.

Portaro Pampas 260, deși necunoscut pentru mulți, își trage originile din kiturile de asamblare trimise de la fabrica ARO din Câmpulung Muscel, România. Portughezii de la Portaro au preluat aceste kituri și le-au adaptat conform standardelor lor, realizând o mașină care, la prima vedere, ar putea fi confundată cu un ARO. Cu toate acestea, au fost făcute modificări semnificative, mai ales în ceea ce privește motorizarea și transmisiile.

Unul dintre cele mai notabile aspecte ale modelului Portaro Pampas 260 prezentat în episodul „Wheels” este motorizarea. În locul motoarelor și transmisiilor românești, Portaro a optat pentru soluții japoneze de la Daihatsu. Această alegere nu doar că a adus un plus de fiabilitate, dar a și îmbunătățit considerabil rafinamentul și confortul vehiculului. Pe lângă aceasta, portughezii au integrat și servodirecție, o caracteristică care lipsea modelelor românești de la acea vreme, dar care contribuia semnificativ la ușurința în manevrare.

Conform crainicului emisiunii, prețul unui Portaro Pampas 260 în varianta pick-up era de puțin peste 7.000 de lire sterline, ceea ce îl plasa în aceeași categorie de preț cu un Land Rover Defender complet echipat. Acest preț reflecta nu doar costul de producție, dar și valoarea adăugată prin îmbunătățirile tehnice aduse de Portaro.

Între 1975 și 1995, Portaro a produs vehicule bazate pe modelele ARO, cu o producție estimată la aproximativ 2.000 de unități pe an. Deși colaborarea s-a încheiat, moștenirea acestei asocieri rămâne vizibilă în vehiculele care mai pot fi întâlnite pe drumurile Europei.

Astfel, Portaro Pampas 260 nu este doar o simplă copie a ARO-urilor românești, ci un exemplu de adaptare și îmbunătățire tehnologică ce a reușit să aducă un plus de valoare unui produs existent, integrând inovațiile japoneze în contextul industriei auto europene.

Între 1975 și 1995, Portaro a produs vehicule bazate pe modelele ARO, cu o producție estimată la aproximativ 2.000 de unități pe an. Deși colaborarea s-a încheiat, moștenirea acestei asocieri rămâne vizibilă în vehiculele care mai pot fi întâlnite pe drumurile Europei.

Astfel, Portaro Pampas 260 nu este doar o simplă copie a ARO-urilor românești, ci un exemplu de adaptare și îmbunătățire tehnologică ce a reușit să aducă un plus de valoare unui produs existent, integrând inovațiile japoneze în contextul industriei auto europene.

HTML Image as link
Qries

Comments are closed.