Din cele peste 100 de invenții, 72 au fost prototipuri de mașini cu consum redus de combustibil, șapte au fost aeronave și 15 motoare neconvenționale.
Mașina modernă, a spus el, a fost “o rușine”.
Propulsat de sărăcie și curiozitate, Capră a început să inventeze gadgeturi în copilărie.
Sa alăturat armatei, iar în 1955 a inventat Virgilius RocketCar, care a fost echipat cu un motor cu reacție și a ajuns la 180 km-h. În anul următor a dezvăluit “rucsacul zburător”, o mașină de zbor personală. Un paraşutist a testat invenţia, dar sa prăbușit. Capră a fost sfătuit de către pionierul aeronautic Henri Coanda să schimbe combustibilul; el a făcut acest lucru și a venit cu o versiune îmbunătățită. Același parașutist a încercat din nou și de data aceasta a rămas în aer.
Dar, în timpul comunismului, cetățenilor nu li sa permis să dețină mașini zburatoare, iar Capră nu a reușit să-și breveteze invenția. El a căutat ajutor din partea Ambasadei SUA la București, dar când a părăsit clădirea, a fost arestat de agenții Securității, care l-au acuzat că a încercat să construiască o mașină de zbor pentru a fugi din România. În cursul a două săptămâni de interogare a fost bătut și a amenințat cu un rău, iar când a fost eliberat i-a fost interzis să lucreze ca inginer. În 1962, o rucsac identic a fost produs în SUA de către Bell Aircraft și brevetată. “Tot ce era diferit era culoarea”, a insistat Capră.
În 2002, SUA au recunoscut oficial pe Capră ca inventator al jetpack-ului. În 2011 a construit o mașină cu un singur loc care a parcurs 750 de km cu 5 litri de combustibil, funcționând cu un amestec de benzină și apă.
Comments are closed.