Nașterea unei pasiuni: primele automobile în România
Primul automobil a ajuns în România în martie 1898 și era cunoscut sub numele de „trăsură-automobil”. Acesta a fost achiziționat de dr. Tomescu de la prima expoziție automobilistică din Londra, organizată în 1896.
Ulterior, în anul 1900, alte două vehicule motorizate au fost aduse în țară:
- un Mercedes de 16 CP, cumpărat de George Valentin Bibescu
- un Panhard de 15 CP, achiziționat de George Asan
Aceste achiziții au stârnit un val de interes pentru automobilism în rândul elitei românești.
Fondarea Automobil Clubului Român (ACR)
Pe 5 aprilie 1904, un grup de 20 de pasionați ai automobilului s-au întâlnit la Hotelul Bulevard din București, punând bazele Automobil Clubului Român. ACR a fost prima asociație automobilistică din țară, menită să susțină dezvoltarea și răspândirea automobilului în România.
Extinderea la nivel național
În același an, ACR și-a extins activitatea prin înființarea de filiale în orașe precum:
- Botoșani
- Brăila
- Craiova
- Iași
- Ploiești
- Râmnicu Sărat
- Târgu Jiu
Aceste filiale au apărut în localitățile unde existau cel puțin 2-3 automobile.
Impactul asociației asupra societății românești
Presa vremii a salutat apariția ACR cu entuziasm. Se spera că asociația va sprijini:
- îmbunătățirea drumurilor
- crearea legislației rutiere
- înființarea de școli pentru mecanici auto
- deschiderea atelierelor de reparații auto
Într-o perioadă în care existau doar 51 de automobile în România, ACR a fost un pionier al progresului rutier și tehnologic.
Automobil Clubul Român a fost un catalizator pentru dezvoltarea automobilismului în România. Prin inițiativele sale, ACR a pus bazele unei infrastructuri moderne și a încurajat motorizarea unei țări aflate la început de drum în acest domeniu.

Comentariile sunt închise.